Sunday, March 25, 2012

Bow to my superior smartitude

I torsdags så tittade vi på en kortfilm på franskan. Efteråt skulle vi skriva en liten resume och svara på givna frågor.
Det gick faktiskt förvånansvärt bra! Jag var en av de som blev klar först!

Filmen handlade om en kvinna som steg på ett tunnelbanetåg. På tåget fanns det en man som började prata med alla i vagnen. Han talade om att han var singel och letade efter en kvinna att förgylla hans liv (blablabla). Kvinnan som steg på tåget blev ju helt till sig! Hon måste ju ha varit ganska desperat stackarn. Mannen säger iaf att den som är intresserad kan diskret hoppa av vid nästa station. Kvinnan gör ju detta men precis då dörrarna stängs så säger ju mannen "men det var ju bara en sketch!"
Stackarn...

Frågorna var typ, vem är kvinnan, hur var hennes liv före detta, vad händer efter detta?
Jag fattade inte att man skulle skriva hennes "life story", så jag skrev bara att hon gick hem och grät, åt glass, och kollade på Gilmore Girls. Det är typ det sorgligaste någonsin men det var det jag hade gjort.

I'm sad and i'm aware of it thank you very much


Efteråt snackade jag med några tjejer om vad de hade skrivit.
Det lät ungefär såhär:
- Nej men jag skrev om perrongen och stationen och hur det var typ en metafor för hennes liv och avslutade med "mais madame, c'est un sketch! Vive la comedie"

- Jag skrev om hur hon kom hem och var ledsen, men sen blev hon arg, och bestämde sig för att vända om sitt liv! Hon slutade på sitt jobb och började leta efter en man som hon sedan fann. Hennes liv var på bättringsvägen och allt tack vare denna händelse

Ungefär såhär kände jag mig

Bara för att jag har noll imagination...
suck

Love yo faces
BAI <3

No comments:

Post a Comment