Tuesday, March 20, 2012

Leaves of Grass

För att jag är en kulturell jävel så köpte jag en diktsamling idag.

Idag promenerade Thea  vid Tuilerieträdgården, och sedan bort mot vattnet där man kan köpa affischer, böcker, målningar, m.m från små stånd.

Thea skulle köpa födelsedagspresenter till två kompisar och jag hängde på som moraliskt stöd och sällskap. Jag hittade en liten låda med "engelska böcker" skrivet på den. Jag höll i en Hemingway bok och funderade på att köpa den när jag såg "Leaves of Grass by Walt Whitman"

Jag har ingen aning om hur känd Walt Whitman är för resten av världen men jag har hört så jäkla mycket om honom på senaste! Mest i böcker som jag läst men också för att det är Whitman poesi som Noah i the Notebook läser (nej nej jag har inte sett den filmen 500 gånger...)
I ALLA FALL
den kostade 3€ så jag slog till :). Hann bara läsa introduktionen på bussen hem (då jag somnade sittandes på tunnelbanan).

Nu är det färdigt med information som ingen bryr sig om!
Det är sånt här ni får stå ut med när jag bestämmer mig för att börja skriva i bloggen igen!

Love yo faces
BAI <3

No comments:

Post a Comment