Sunday, February 5, 2012

Var ett tag sen ja

Jag har ju då varit ganska dålig på att uppdatera den här bloggen.
Nu ska jag komma med min fantastiska ursäkt,

I början av min tid här så var allting nytt och häftig och nämnvärt. Att jag gick till ett café eller boulangerie och köpte croissant efter skolan var en grej som jag kände var värt att skriva ner här. Efter nästan ett halvår så har allting blivit vardag. Att jag ser Triumfbågen varje gång jag går upp ur metron på morgonen känns inte som något spektakulärt längre. Eller jo egentligen men jag hade svårt att se poängen med att skriva om det!
Efter mycket tänkande så kände jag att mjo det kanske är värt att skriva sådant i bloggen, det kanske finns någon som tycker det skulle vara kul att läsa om!
Ja iaf, thats why i'm here now!
Hade tänkt att jag skulle catch up lite.
Så här kommer en drös med bilder som jag inte ens lagt upp på facebook ännu. Det mesta är ifrån December :).

Svenska Kyrkans Jul Bazaar
Man kunde köpa allt ifrån armband till svensk ost och lax
En av Paris fantastiska broar
Malin, Moa och Nora på Jul Bazaaren
Mys i mitt obekväma fönster
Klara och Victoria
Lucia firades även här i Paris
Bakade Lussebullar till värdfamiljen
En Hyper Moa dansar... typ
Bullarna som sedan åts till frukost av mina värdisar med marmelad
Victora och Klara poserar framför en av många fontäner
Hemma igen över lovet, bilden är ifrån DIF - AIK derbyt
mobilbild ifrån café la chinoise, drack äkta vietnamesiskt kaffe :D tillsammans med Nora och Moa
Första Louvren bilden! Arbetarna fick pengar beroende på hur många stenar de högg ut så någon markerade tydligen sina stenar med små hjärtan. Supergulligt :)
Nike
En av tre konstnärer som satt och målade av kända målningar
Moa springer ikapp resten av gruppen
Napoleons kröning - i sånna här lägen får jag lite "panik" eller vad man ska kalla det. Då man ser en målning som är så pass känd som denna, som man sett i sina skolböcker, och så bara är den där! Så får man se originalet, det var så häftigt!
Obligatorisk "alla kollar i taket" bild
Ännu en konstnär som målar av
Uppladdningen av dessa bilder har seriöst tagit ungefär tre dagar. Säg mig någon som skulle ta ännu längre tid på sig än så att ladda upp dessa bilder... I DARE YOU!
Just nu sitter jag i ett Hotelrum i Châtelet med min mami :). Vi har precis varit ute och gått på stan, bland annat besökt Shakespeare & Co och ätit Kebab vid St. Michel. Hon sa ju att hon ville se mitt Paris :P då blir det inte så mycket klassisk sightseeing!

Precis som hemma i Sverige så är det kallt i Paris. Runt -10 sådär. För fransmännen är det galet kallt och gud vad de klagar och gnäller och har sig. Så kollar jag och ser att det är ungefär -20 i Sverige, köldrekord på upp mot -45... O.O I'm sorry what

Nu ska jag fortsätta skriva min FFK :) Förhoppningsvis tar det inte lika lång tid för mig att skriva nästa inlägg!

Love yo faces :)
BAI <3


No comments:

Post a Comment