Sunday, May 6, 2012

Vi har fått vårt år

Länge sedan jag faktiskt skrev ett ordentligt inlägg:

Allmänt om idag:
Idag ska jag åka iväg till Centre Pompidou och plugga i deras stora bibliotek. Svenska kyrkan är nämligen stängd idag (just idag också -.-) så jag är tvungen att gå någon annan stans.

Om jag räknar antalet skoldagar som jag har kvar kommer jag bara upp till ungefär 11 dagar. Med tanke på hur otroligt mycket jag har kvar att göra så får jag liiiite panik över detta. Jag vill inte tråka ut er med att skriva en lång lista på läxor och prov men tro mig när jag säger att jag nog aldrig någonsin haft såhär mycket i skolan.
Längtar verkligen till att praktiken ska börja. När praktiken börjar är skolan så gott som slut. Den sista veckan efter praktiken är bara till för utfyllnad ungefär. Vi har inga läxor eller prov eller någonting!
Det kommer bli en fin avslutning på det här året.

Det är nu frågor som "hur känns det att åka hem?", "kommer du sakna Paris?", "saknar du Stockholm?", "det finns ingen tid kvar, känns det inte jobbigt?"

No shit det känns jobbigt! Jag har gått typ hela året i någon jävla sorts denial att jag ska hem. Det har alltid känts så lång borta! "Ja oj nu är det 5 månader kvar!"
JA OJ NU ÄR DET EN MÅNAD KVAR
Jag har också varit den där surisen som inte riktigt blivit kär i Paris. Den som romantiserat Stockholm i 9 månader och längtat hem en massa. Men man saknar ju alltid det man inte har. Snart kommer jag inte längre ha Paris och det känns.

Men vi har fått vårt år (så som Moa så rätt sa det), och ingenting är för alltid.

Nu har jag en halvtimma på mig att göra mig i ordning och sen åka till biblioteket.
Skriver snart igen hoppas jag :)
Love your faces
Baii!!

No comments:

Post a Comment